پارسا فایل

فروشگاه پاورپینت پایان نامه مقاله تحقیق پروژه کارآموزی کاروفناری نمونه سوال

پارسا فایل

فروشگاه پاورپینت پایان نامه مقاله تحقیق پروژه کارآموزی کاروفناری نمونه سوال

پاورپینت پایان نامه مقاله تحقیق پروژه کارآموزی کاروفناری نمونه سوال

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت-درس-نظام-بهداشتی-درمانی-تطبیقی-2
پاورپوینت درس نظام بهداشتی درمانی تطبیقی 2
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 59
حجم فایل: 295
قیمت: 10000 تومان

بخشی از متن:

پاورپوینت درس نظام بهداشتی درمانی تطبیقی(2)

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت درس نظام بهداشتی درمانی تطبیقی(2) دارای 59 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد اسلاید : 59 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش

آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:

اطلاعات کلی پایتخت: برلین

زبان رسمی: آلمانی

نوع حکومت: جمهوری فدرال

واحد پول: یورو

مذهب: کلیساهای مختلف پروتستان ( عمدتاً لوتری)، کاتولیک رومی , اسلام سنی امید طول عمر: ٥ /٧٣ سال رشد سالانه جمعیت: ٠٢/ درصد جمعیت82/424/609 نفر رنگ پرچم جغرافیای کشور آلمان منطقه‌ای پوشیده از مزارع حاصلخیز و شنزارها – رودهای الب و وزر و شاخه‌های آنها جاری است. ودر غرب این جلگه به زمینهای پست شمال می‌پیوندد که دارای آب و هوا معتدل است، ولی اختلاف بسیاری بین جلگه معتدل ساحلی شمال و کوههای آلپ بایرن در جنوب که دارای تابستانهای خنک و زمستانهای سرد است وجود دارد.این ناحیه زغال خیز میباشد.

تاریخ معاصر: در 1871 امپراتوری آلمان – متشکل از چهار پادشاهی، شش مهدوک نشین, پنج دوک نشین و هفت شاهزاده نشین – با پادشاه پروس در مقام امپراتور آلمان (قیصر) تشکیل یافت. از 1871 تا 1918، آلمان متحد و توسعه طلب کوشید تا نفوذش را در سراسر اروپا گسترش دهد، در عرصة تجارت و نیروی دریایی با بریتانیا به رقابت پرداخت و امپراتوری استعماری ساخت. دفاع دفاع دفاع ....

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  • Parsa Khirolahi
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت-,-پیاده‌سازی-مدیریت-دانش-,-173-اسلاید-,-pptx
پاورپوینت , پیاده‌سازی مدیریت دانش , 173 اسلاید , pptx
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 173
حجم فایل: 797
قیمت: 25000 تومان

بخشی از متن:
این پاورپوینت با موضوع پیاده سازی مدیریت دانش با 173 اسلاید با عناوین زیر

پیاده‌سازی مدیریت دانش

طرح آغاز کار در مدیریت دانش

مدیریت دانش و مدیریت استراتژیک

راهکارهای موثر در مزیت رقابتی مدیریت دانش

ارتباط قابلیت‌های استراتژیک و محور شایستگی‌ها با مدیریت دانش

ترسیم چشم انداز دانش

گام‌های اصلی اجرای مدیریت دانش

شانزده مرحله/فعالیت بالقوه برای معرفی و پیاده‌سازی مدیریت دانش

روش‌های پیاده‌سازی مدیریت دانش

مدل مرحله‌ای پیاده‌سازی مدیریت دانش، روش «کیم و لی»

مراحل پیاده‌سازی مدیریت دانش و اندازه‌گیری پیشرفت آن، روش «لوپز»

مراحل پیاده‌سازی مدیریت دانش و اندازه‌گیری آن بر پایه منحنی بل

منابع انسانی و مدیریت دانش

مدل بهره‌وری منابع انسانی در مدیریت دانش

مدل پایه‌های ساختمان دانش

نقش انسان در مدیریت دانش

بازار دانش

اقتصاد سیاسی بازارهای دانش

ارکان انسانی و ویژگی‌های افراد در سازمان مدیریت دانش

تخصص لازم در تیم‌های مدیریت دانش

منابع

پیاده‌سازی مدیریت دانش

شاید بتوان به درستی ادعا کرد که مهم‌ترین رکن مدیریت دانش، اجرا و پیاده‌سازی آن در سازمان باشد، چراکه دیگر مطالب مرتبط با مدیریت دانش، همگی به عنوان مقدمه‌ای جهت بسترسازی و استفاده از آنها برای تحقق عملی مدیریت دانش به شمار می‌روند.
•ممکن است، برای آغاز فعالیت دانش در سازمان، پرسش‌های بسیاری مطرح شود. به عنوان مثال:
•مدیریت دانش چیست؟
•آیا اسطوره جدیدی است؟
•فرصت‌ها چیستند؟
•منابع مورد نیاز چه هستند؟
•ریسک‌های موجود چه مقدار است؟
•از کجا شروع کنیم؟
•چگونه ادامه دهیم؟
•در حال حاضر چه کاری را باید انجام دهیم؟
•و ...
طرح آغاز کار در مدیریت دانش
•سازمان‌ها باید تلاش کنند تا جای ممکن، از فنون و طرح‌های موجود دانش به عنوان اهرم‌هایی برای راه‌اندازی مدیریت دانش خود استفاده کنند.


•با توجه به گوناگون بودن طرح‌های مدیریت دانش، لازم است تا مشترکات میان این طرح‌ها، شناخته شوند.

•موارد مشترک در طرح‌هایی که تاکنون به صورت موفق اجرا شده‌اند، عبارت‌اند از :
•دانش به عنوان موضوع و منبعی استراتژیک از سوی سازمان پذیرفته شده بود،
•همه آنها هدف‌هایی مشخص داشتند،
•برای راهبری هر طرح فردی مشخص منصوب شده بود،
•منابع انسانی و مالی مشخصی به آنها تخصیص یافته بود و
•مدیران بیشتر این طرح‌ها، از توانایی صورت‌بندی و تعریف فعالیت‌های خاص و هدف‌های مدیریت دانش برخوردار بوده‌اند.
•در تمامی این طرح‌ها، سه هدف کلی زیر دنبال می‌شود:
•تلاش برای ارتقای فرهنگ و جو دانش در سازمان،
•تلاش برای ایجاد منابع و مخازن دانش و
•تلاش برای دسترسی به دانش.
•به هرحال، آنچه در تصمیم‌گیری برای گزینش رویکرد مدیریت دانش اهمیت دارد، یافتن روشی سازگار با فرهنگ سازمان است. بنابراین، مدیران دانش، باید پیش از تصمیم‌گیری درباره مبنای فعالیت مدیریت دانش خود، فرهنگ سازمانی خویش را بشناسند.

مدیریت دانش و مدیریت استراتژیک

•در پیاده‌سازی مدیریت دانش، نخست باید موضوع را با تعیین استراتژی دانش و نیز مدیریت آن و انتخاب‌های کلیدی که سازمان باید درباره این موضوعات انجام دهد، آغاز کرد. به دیگر سخن آنکه، نخستین اقدام بنیادی در شروع پیاده‌سازی، ایجاد استراتژی مناسب است.


•استفاده از دانش برای ایجاد مزیت رقابتی به عنوان بخش مهمی از تعاریفی که در چهارچوب مدیریت استراتژی و برای مدیریت دانش ارائه شده، همواره مورد تاکید قرار گرفته است. به عبارت دیگر، مدیریت دانش به وجود نمی‌آید، مگر اینکه در آن مزیت رقابتی ایجاد شده باشد و به دست آید.
•از این رو، لازم است تا میزان ارتباط مدیریت دانش و مزیت رقابتی را به عنوان پرسشی تجربی، مطرح و دنبال کرد. این ارتباط با فرموله کردن استراتژی و اجرای آن مرتبط است.

راهکارهای موثر در مزیت رقابتی مدیریت دانش
•مدیریت دانش می‌تواند، باعث یک استراتژی نوآور شود که در صورت عدم انجام آن، این امر ممکن نمی‌شد. به عنوان مثال اگر شرکتی با استفاده بهتر از دانش، از روش‌ها و نرم‌افزارهای مناسب‌تری استفاده کند، نسبت به رقبا به بهره‌وری بالاتری دست خواهد یافت


•مدیریت دانش می‌تواند، اجرای بهتر یک استراتژی مهم، ولی مشترک را در سراسر یک صنعت ممکن سازد. به عنوان مثال، مطالعات نشان می‌دهند، کارخانه‌هایی با روش‌های فعال‌تر و نوآورتر در ایجاد دانش، معمولا از سازمان‌هایی با استراتژی‌های دانش ضعیف‌تر، سودآوری بیشتری به دست آورده‌اند (1999 Bierly & Chakrabarti).

•شرکت‌ها می‌توانند، مزیت را به وسیله افزودن دانش به محصولات و خدماتی که برای فروش عرضه می‌کنند، به دست آورند. مثلاً توانایی استدلال و پاسخ به پرسش‌های وابسته به موقعیت خاص در یک وب‌سایت خدماتی به مشتری یا موضوع خاص دیگر


ارتباط قابلیت‌های استراتژیک و محور شایستگی‌ها با مدیریت دانش

•داونپورت (1999)، محور شایستگی‌ها را به عنوان چیزی تعریف می‌کند که سازمان می‌داند چگونه آن را بخوبی انجام دهد؛ یعنی دانش چگونگی انجام کار، یک جنبه کلیدی شایستگی است. او قابلیت‌ها را به عنوان مواردی که فرد می‌داند چگونه آن را به خوبی انجام دهد، تعریف می‌کند و بر این باور است که دانش، جزء مهمی از قابلیت‌هاست و قابلیت‌های فردی می‌توانند با شایستگی‌های سازمانی جمع شوند. این نگاه برای برقراری ارتباط بین دانش و استراتژی، مهم و لازم است، زیرا دانش از افکار افراد دانا (دانشکار) نشأت گرفته و بکار می‌رود. بنابراین، تمرکز مدیریت دانش و استراتژی باید حول موضوعاتی که افراد دانشکار و خبره می‌دانند، بنا شود.

•این دیدگاه استراتژیک، مدیران را به یافتن پاسخ و انتخاب مناسب جنبه‌های کلیدی، نظیر موارد زیر وادار می‌سازد:
•کدام یک از انواع دانش؛ دانش ضمنی یا صریح برای اداره سازمان با اهمیت‌تر است؟
•چه محدوده‌‌ای از دانش برای شرکت با اهمیت‌تر است؛ دانش مشتری، دانش رقیب، دانش تولید، دانش عرضه کننده یا انواع دیگری از آن؟
•در چه جنبه‌ای از فرایند مدیریت دانش، نیاز به پیشرفت است؟ مثلاً آیا شرکت در ایجاد دانش خوب است، ولی در به کار بردن و استفاده از آن ضعیف؟

•آیا شرکت باید دانش خود را در زمینه‌های خاص شغلی ایجاد کند یا در زمینه‌های خاص خریداری؟
•باید چه جنبه‌هایی از دانش خود را اندازه‌گیری کند؟
•چگونه شرکت به وسیله دانش خود کسب درآمد کند؟

گام‌های لازم برای تعیین برنامه استراتژی مدیریت دانش
•ترسیم چشم‌انداز مدیریت دانش.
•درک «الگوی خدماتی مشتری» برای شرکت و هدف‌های کلی شرکت و دیدگاه‌ها و ایجاد یک الگوی خدماتی ویژه مشتری از نگاه دانش.
•تعیین چگونگی حمایت استراتژی مدیریت دانش از استراتژی شرکت و عناصر استراتژی مربوطه.
•ایجاد قابلیت‌ها، مانند تحقیق و توسعه، فرهنگ مشارکتی قوی، قابلیت‌های فناوری اطلاعات و حمایت مدیران سازمان
•درک ارزش کلی مهم‌ترین فعالیت‌ها و قدم‌های مدیریت دانش که به عنوان بخشی از طرح‌ریزی چشم‌انداز دانش تعیین شده‌اند.
•طرح‌ریزی اولویت هدف‌های وابسته به دانش، فعالیت‌های مدیریت دانش و زمینه‌های تمرکز برای نشان دادن تهدیدات، فرصت‌ها، نقاط ضعف و قوت (SWOT)،
•طراحی و مستند کردن استراتژی به گونه‌ای که همه عناصر مطلوب را در برگیرد

•گسترش طرح‌های کلی مدیریت دانش همچون: عملکردهای کلی، نیازها، زیرساخت‌ها، طرح‌ریزی برنامه، بودجه، نیازهای هماهنگی با دیگر فعالیت‌های سازمان و نظایر آن.
•استراتژی‌های کسب و کار می‌تواند بر برتری عملیاتی ، نوآوری محصول یا صمیمیت با مشتری یا ترکیبی از این موارد تأکید کند.
•استراتژی‌های مبتنی بر صمیمیت با مشتری: اساساً بر جزییات و مدیریت دانش مشتری بنا شده‌اند.

ترسیم چشم انداز دانش
•در چهارچوب تدوین استراتژی دانش، ترسیم چشم انداز دانش KLM به عنوان ابزاری موثر و یکی از گام‌های لازم از جهت پیاده‌سازی مدیریت دانش در سازمان به شمار می‌رود.

•این امر شامل ترسیم فرصت‌ها و تهدیدها و قابلیت‌های سازمان در مدیریت دانش با دیدی بلندمدت می‌باشد و معمولاً لازم است این عمل، بسیار سریع و در فرایند چند هفته‌ای و حداکثر سه ماهه با تیمی سه تا پنج نفره انجام شود. در صورت نیاز، ممکن است بعدها پس از کسب دانش بیشتر به منظور افزودن اطلاعات اضافی و گسترش بیشتر آن، این عمل تکرار شود(Wiig 1999)

•هدف اصلی از این کار، فراهم آوردن زمینه درک صحیح و لازم از وضعیت دانش شرکت است. مدیریت دانش برای تنظیم استراتژی، اولویت‌بندی پروژه‌ها و فعالیت‌های مدیریت دانش و شناختن نیازها و فرصت‌های ویژه مدیریت دانش به این دید نیاز دارد.
•همچنین در مراحل بعدی فعالیت مدیریت دانش، ترسیم چشم انداز دانش جهت بازرسی و فراهم کردن بازخور برای نظارت عالیه بر مدیریت دانش لازم است.
•همچنین با ایجاد این دورنما، می‌توان انتظار داشت که تعداد چشمگیری از فعالیت‌های بالقوه مدیریت دانش که بسیاری از آنها دارای طبیعت دانش کلیدی عملکرد هستند را شناسایی کرد.

گام‌های اصلی اجرای مدیریت دانش
•در این بخش، مواردی که برای ساخت برنامه مدیریت دانش لازم است و فعالیت مدیریت دانش که هماهنگ و جامع‌اند، معرفی می‌شوند.

•لزوما انجام همه این فعالیت‌ها برای اجرای مدیریت دانش، لازم نیست، بلکه باید مواردی از آنها که با شرایط سازمان مورد بررسی، تناسب بیشتری دارد را در دستور کار خود قرار داد.

ارکان انسانی و ویژگی‌های افراد در سازمان مدیریت دانش

•اگر مدیریت دانش، منحصراً به گروهی کوچک یا حتی بزرگ از کارکنان ستادی سپرده شود،‌ قطعا موفق و نتیجه‌بخش نخواهد بود، چراکه موفق‌ترین سازمان‌ها، آنهایی هستند که مدیریت دانش را به بخشی از وظایف کارکنان خود تبدیل کرده‌ باشند. بنابراین، لازم است تا مدیریت دانش از طریق انجام وظیفه تمام وقت تعدادی از کارکنان ستادی، به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شده، بسط و گسترش یابد. دیریت دانش، به بخشی از وظایف همه کارکنان تبدیل شود. همچنین فرصت، تمایل، مهارت، توانایی، موارد مهمی هستند که برای انجام امور مدیریت دانش لازم‌اند.

معمولاً برای این کار از سه روش زیر استفاده می‌شود (civie 2000):
روش پایین به بالا و غیرمتمرکزTop. down،
روش بالا به پایین و متمرکزBottom - up
روش وسط ـ بالا ـ پایینMiddle-up-down

روش پایین به بالا:

•در این روش، بر روی افراد، بیش از فناوری اطلاعات تاکید شده است، چراکه در آن، تکیه بر افراد خودجوش، خودمدیریت، علاقه‌مند و... است. آنان به عنوان موتور حرکت مدیریت دانش در سازمان عمل می‌کنند و شاید استفاده از این روش در مرحله آغازین و اولیه مدیریت دانش مناسب باشد.

روش بالا به پایین:

•این روش به نوعی از مدل «مدیریت کلاسیک سلسله مراتبی»، پیروی می‌کند. این نوع از تشکیلات، حالت هرمی دارند، به گونه‌ای که اطلاعات انتخاب‌شده به سمت قله این هرم هدایت می‌شود و از آنجا به مجری نهایی؛ یعنی تعیین‌کننده دیدگاه نهایی و سازنده طرح‌ها، منتقل می‌شود. به این ترتیب، طرح‌ها و فرامین به صورت سلسله‌مراتبی برای افراد دیگر، به سمت پایین می‌رود.

•نحوه کار به این صورت است که نخست، رؤسای میانی، فرامین را می‌گیرند و آنها را به صورت عملیاتی و مناسب برای استفاده نفرات بعدی آماده می‌کنند. استفاده از این مدل برای سازمان‌هایی که در حال ‌حاضر، ساختار تشکیلاتی‌شان به این صورت می‌باشد، مناسب است تا به مرور که زمینه و آمادگی‌های لازم برای تغییر و تبدل ساختار سازمانی به حالت تخت و شبکه‌ای فراهم شد، متناسب با آن حالت، روش خود را تغییر دهند. همچنین این روش برای به دست آوردن حمایت عملی مدیریت عالی که لازمه شروع کار مدیریت دانش در سازمان است، موثر خواهد بود.

روش وسط ـ بالا ـ پایین:

•این روش در سال 1995 از سوی «نوناکا» و «تاکوچی» پیشنهاد شد؛ روش نامبرده، ترکیبی از دو روش مدیریتی پایین به بالا و بالا به پایین است.
•این روش، بیشترین مزیت را برای ایجاد دانش تشکیلاتی دارد. «نوناکا» و «تاکوچی» بر ایجاد دانش توسط مدیرهای میانی، تأکید می‌کنند. در این حالت، مدیران میانی به عنوان رهبران گروه یا نیروهای کاری عمل می‌کنند، به گونه‌ای که از راه اقدامات مناسب، سطوح مختلف سازمان را درگیر کار می‌کنند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  • Parsa Khirolahi
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت-,-خانه‌های-هوشمند-,-73-اسلاید-,-pptx
پاورپوینت , خانه‌های هوشمند , 73 اسلاید , pptx
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 73
حجم فایل: 379
قیمت: 18000 تومان

بخشی از متن:
این پاورپوینت با موضوع خانه های هوشمند با 73 اسلاید با عناوین زیر



خانه های هوشمند
مدیریت هوشمند ساختمان BMS
کابلها و تجهیزات فیبر نوری
دستگاههای فیوژن و تست

قفل هوشمند
آسانسور هوشمند

آنتن مرکزی

خانه هوشمند چیست؟
خانه هوشمند معمولاً یک خانه یا ساختمانی است که در آن از تجهیزات خاصی با ساختار ویژه جهت کنترل و مانیتورینگ خانه استفاده می گردد.
فرض کنید در یک زمستان سرد ناگهان تصمیم می گیرید که تعطیلات آخرهفته را به دور از جنجال و هیاهوی شهر شلوغ خود با استراحتی کوتاه در یکی از شهرهای خوش آب و هوای کشور بگذرانید . تصور کنید در هنگام بازگشت به سوی محل سکونت خود با یک پیام کوتاه از طریق تلفن همراهتان به راحتی محیط خانه را پذیرای حضور خود می کنید. بخاری ها را روشن و دمای مطلوبتان را در اتاق ها و فضای خانه فراهم می کنید ، آب گرم حمام را محک می زنید و چراغ ها را پیش از رسیدن روشن می کنید تا در هنگام ورودتان به منزل هیچ مشکل خاصی نداشته باشید.

از سوی دیگر با یک پیام کوتاه مشابه به محل مسکونی تان در شهر می توانید از خاموش بودن همه چراغ ها مطمئن شوید و با به کار انداختن سیستم ایمنی خانه از شر دزدها در امان باشید. حتی در هرلحظه از طریق صفحه نمایش تلفن همراه قادر خواهید بود درون منزلتان را ببینید. درواقع دیگر زمان آن رسیده است که بانوی خانه از دغدغه های همیشگی بسته بودن شیر گاز و نشت ماشین لباسشویی و ... ساعت های فعالیت و استراحت خود فارغ شود، زیرا قابلیت های نوین خانه های هوشمند چنان امکانات گسترده ای را در اختیار خانواده ها قرار می دهد که هر مشکلی در کمترین زمان ممکن از میان برداشته می شود و رفاه و آسایش بسیاری برای آنان به ارمغان می آورد.

ویژگی ها

1- کنترل و مانیتورینگ تجهیزات منزل در همه زمان ها با استفاده از پانل های کنترلی نصب شده در محل های مورد علاقه مانند اتاق خواب والدین و در بیرون از منزل با استفاده از خط تلفن یا مبایل و یا اینترنت .

2- تنطیم کردن دمای منزل و فعال کردن سیستم سرمایشی و گرمایشی برای رسیدن به آن دما تا علاوه بر ایجاد محیطی مطلوب از اتلاف انرژی جلوگیری نمود .

3- کنترل کودکان با استفاده از دوربین های قرار داده شده درمنزل.

4- سیستم های امنیتی ( دوربین های مدار بسته، قفل های الکترونیکی و ...)

موارد استفاده

1- کنترل و مانیتورینگ خانه و تجهیزات داخلی آن هنگام خارج شدن از منزل.

2- کنترل و مانیتورینگ ویلاهای خارج شهر.

3- کنترل و فضاهای سبز خانه ها و ویلا ها ( آبیاری خودکار و...)

سـیـسـتـم BEMS

BEMS مخفف Building Energy Management System می باشد ، سیستمی بسیار کارآمد در هوشمند سازی و کاهش مصرف انرژی ساختمان ها است.

امکانات
روشنایی اتوماتیک

در یک خانه هوشمند چراغ همه فضاها با حضور فرد به صورت اتوماتیک روشن و پس از خروج آن مجددا خاموش می شود.
شیر برقی گاز
با نصب این شیر در ورودی اصلی گاز واحد می توان از داخل و یا خارج منزل توسط دستگاه BEMS آن را کنترل کرد، همچنین در هنگام وقوع حریق ، نشت گاز و یا زلزله به صورت اتوماتیک توسط دستگاه قطع می شود.

اعلام سرقت

دستگاه BEMS مجهز به یک سیستم اعلام سرقت پرضرفیت در 16 زون می باشد که هرکدام به صورت جداگانه می تواند فعال یا غیر فعال شود.


تلفن کننده

دستگاه BEMS در زمان وقوع سرقت ، حریق یا نشت گاز به صورت تلفنی شما را مطلع می نماید.
کنترل تردد :


دستگاه BEMS دارای یک سیستم کنترل تردد است که در هنگام ورود به منزل با کشیدن کارت بر روی دستگاه کارتخوان ضمن خاموش شدن دزدگیر ، قفل برقی باز می شود.

سناریو :
دستگاه BEMS بیست (20) برنامه قابل تنظیم یا سناریو دارد که هر سناریو فقط با یک کلید ریموت اجرا می شود. به طور مثال می توان کلید شماره 1 را برای سناریوی خروج از منزل تعریف کرد : همه چراغ ها و کولر خاموش ، دزدگیر فعال ، شیر برقی گاز اصلی قطع و صفحه کلید ها قفل شوند.



سیستم BMS
BMSمخفف Building Management System می باشد ، سیستمی بسیار ساده در عین حال بسیار کارآمد در هوشمند سازی ادوات برقی است.

امکانات

1- اجرا بدون نیاز به تغییر در سیم کشی برق ساختمان

2- روشن و خاموش نمودن ادوات برقی با استفاده از ریموت کنترل و کلید دیجیتالی

3- قابلیت کنترل و ارسال فرمان از طریق خط تلفن از خارج از منزل

4- امکان کم و پر نور کردن روشنایی ها با استفاده از ریموت کنترل

5- قابلیت استفاده از ریموت کنترل به جاری ریموت تلویزیون ، وی سی دی و ...

6- امکان استفاده از کلید و پریزهای موجود در ساختمان

7- امکان خاموش و روشن کردن تمام روشنایی ها با یک کلید

8- دارای ریموت کنترل رادیویی با برد بیش از 50 متر در فضای بسته

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان چیست؟
سیستم مدیریت هوشمند ساختمان با بکارگیری از آخرین تکنولوژی ها در صدد آن است که شرایطی ایده آل ، همراه با مصرف بهینه انرژی در ساختمان ها پدید آورد.



این سیستم ها ضمن کنترل بخشهای مختلف ساختمان و ایجاد شرایط محیطی مناسب با ارائه سرویس های همزمان ، سبب بهینه سازی مصرف انرژی ، سطح کارایی و بهره وری سیستم ها و امکانات موجود در ساختمان می شود.
کنترل و دسترسی به سیستم با استفاده از نرم افزارهای مربوطه از هر نقطه در داخل ساختمان و خارج از آن از طریق اینترنت مقدور می باشد.

برخی از اهداف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان


ایجاد محیطی مطلوب برای افراد حاضر در ساختمان .

2- استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها.

3- ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه ریزی زمانی عملکرد.

4- کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی.
5- عدم نیاز به پیمانکار دائمی ساختمان


6- امکان مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل از طریق یک PC و یا اینترنت .

7- با توجه به یکپارچه سازی ساختمان ، تمام تجهیزات بصورت هماهنگ کارکرده و امکان تداخل و بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی از بین می رود.

8- امکان گرفتن گزارش های آماری از تمامی تجهیزات و عملکرد آنها به منظور بهینه سازی مصرف و عملکرد.


وظایف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

1- کنترل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی



2- کنترل سیستم های روشنایی .



3- کنترل تهویه مطبوع .



4- سیستم اعلام حریق و کنترل دود .



5- کنترل تردد و حفاظت .

6- مدیریت آسانسورها در زمان های خاص

شبکه های کامپیوتری

1- تجهیزات فعال

2- تجهیزات غیرفعال

شبکه های بیسیم
- شبکه های فعال
- نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری WAN,LAN,MAN
- ارائه انواع Solution برای تسهیل و رفع مشکلات ارتباطات شبکه ای سازمانها
- برقراری ارتباط پر سرعت بصورت Wireless و یا از طریق سیستم ماهواره ای اختصاصی

قفل هوشمند

نصب بر روی کلیه درب های چوبی ‎, فلزی , شیشه ای , آسانسور و گاو صندوق

2- امکان اتصال به رایانه با پروتکل های ( RS232 – RS485 )

3- قابلیت نصب بر روی شبکه ( N port Express )

4- کلیه تغییرات سیستم بوسیله نرم افزار(تعریف وحذف کارت،تعریف زمان اقامت، بازکردن درب و.. )

5- مخفی نمودن کارت خوان پشت دیوار گچی یا سنگی به جهت عدم دسترسی به سیستم .

6- نشان دادن کارت به محل کارت خوان ازفاصله حداقل 10سانتی متر جهت باز نمودن درب .

7- امکان ثبت زمان تردد در حافظه دربا زکن .

آسانسور هوشمند
دستگاه کنترل دسترسی (محدود سازی) آسانسور
EAX-108

این دستگاه که بر مبنای تکنولوژی کارتها و تگهای بدون تماس(RFID) طراحی گردیده جهت محدودسازی دسترسی به آسانسور استفاده می شود.دستگاه پشت پانل داخل کابین نصب شده و زمان تعریف کارت کلیدهای مجاز ، خروجی(طبقه) مربوط به کارت کاید نیز تعریف می شود در این صورت زمانی که فرد کارت خود را نزدیک دستگاه می گیرد آسانسور فقط به طبقه تعریف شده می رود.



EAx-108 دارای هشت خروجی می باشد در صورت نیاز به بیش از این تعداد طبقه با اضافه کردن دستگاه FX-20 می توان طبقه نه به بعد را کنترل کرد.

دستگاه در دو مدل ارائه می شود:

EAX-108

در این مدل هر کارت برای یک طبقه قابل تعریف است و بانزدیک کردن کارت به دستگاه آسانسور فقط به طبقه تعریف شده می رود . در واقع دارنده کارت مجاز می تواند به آن طبقه برود



EAX-108
در این مدل هر کارت را می توان برای بیش از یک طبقه تعریف کرد. بطور مثال دارنده یک کارت می تواند به طبقات1- و 5 دسترسی داشته باشد .

با نزدیک کردن این کارت به دستگاه شماره های 1- و 5 روی صفحه کلید فعال شده ، شخص می تواند طبقه مورد نظر خود را از میان این دو طبقه انتخاب کند
 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  • Parsa Khirolahi
  • ۰
  • ۰

لاغری در یک ماه

لاغری-در-یک-ماه-با-روش-مدرن
لاغری در یک ماه با روش مدرن
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: پی دی اف
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 1548
قیمت: 10000 تومان

بخشی از متن:
سلام عزیزم

سال نو مبارک دوست من

یک مژده و خبر خوشحال کننده

با ما تفاوت مثبت را نه تنها احساس بلکه تجربه خواهید کرد.

با فقط 10000 هزار تومان به تناسب اندام دلخواهت خواهی رسید با این برنامه ای که در ادامه توضیح خواهم داد

این محصول به دلیل شیوع کرونا چونکه در این برهه باید هوای همدیگه رو داشته باشیم از 50 هزار تومان شامل تخفیف شده و به 10000 هزار تومان رسیده تا برای همه مقرون به صرفه باشه/

پس

تا دیر نشده معجزه ی این محصول رو تجربه کن

شاید برای لاغری و تناسب اندام ، راه های مختلف و پر هزینه و سختی رو امتحان کردی ولی به نتیجه نرسیدی اما اینجا با تهیه ی این فایل فقط با ده هزار تومان با انتخاب یکی از 9 روش موجود در این فایل به نتیجه میرسی.

9 روش غیر تکراری
9 روش مدرن
که
با انتخاب یکی از این 9 روش مدرن اما ساده میتونی به اندام دلخواهت برسی.
پس عجله کن.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  • Parsa Khirolahi
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت-,-مدیریت-منابع-انسانی-,-51-اسلاید-,-pptx
پاورپوینت , مدیریت منابع انسانی , 51 اسلاید , pptx
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 321
قیمت: 18000 تومان

بخشی از متن:
این پاورپوینت با موضوع مدیریت منابع انسانی با 51 اسلاید با عناوین زیر
üمفاهیم ،کلیاتی در مورد مدیریت و رهبری
علل اهمیت منابع انسانی در آغاز قرن 21
انگیزه ها و انتظارات کارکنان
آشنایی با انواع سبک های مدیریت و رهبری
مدیریت بر منابع انسانی سازمان
همراه با Work Shop و

تعریف مدیریت
.1هنر انجام کار با و به وسیله دیگران

.2روش استفاده بهینه از ابزار و منابع سازمان برای رسیدن به اهداف سازمانی

.3فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی ( در برنامه ریزی ، سازماندهی ، بسیج منابع و امکانات ، هدایت و کنترل ) که برای دستیابی به اهداف سازمانی و براساس نظام ارزشی مورد قبول جامعه صورت می گیرد .

تعریف سازمان
مجموعه چند سیستم به هم پیوسته که در تعامل با همدیگر و برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده فعالیت می کنند


سازمان نهادی است اجتماعی و هدف دار که دارای ساختار مشخص و معین بوده و ضمن فعالیت قانونمند و هماهنگ برای امورات داخلی ، با محیط خارجی خود نیز در ارتباط است .

ویژگیهای سازمان های امروزی

.1.رقابت های روزافزون جهانی
2.تغییر نگرش به نیروی انسانی و انگیزه های آنان
3.سرعت انعطاف در ارائه کالا و خدمات
4 .استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات
.5.تغییر ساختارها و طراحی مجدد مشاغل
6.لزوم ایجاد کارآفرینی ، خلاقیت ، و نوآوری در سازمان
7تحول در فرهنگ های سازمانی .

فرهنگ سازمانی

عبارتست از مجموعه نگرشها ، هنجارها ، رفتارها ، و اعتقادات مشترک کارکنان در معیارها و ارزشهای شناخته شده در سازمان .


عوامل مؤثر در ایجاد فرهنگ سازمانی

دیدگاههای بنیانگذاران ، مؤسسان ، ومدیران ارشد سازمان
فرهنگ ملی ، محلی ،بومی ،و نظام ارزشی موجود در جامعه ، نظیر شعائر ، آداب ورسوم و نمادهای فیزیکی
عوامل مختلف اثرگذار ازقبیل جریانات سیاسی ، تاریخی ، اقتصادی ، اجتماعی ، و . . .
میزان مراودات اجتماعی و تعامل کارکنان با یکدیگر .
تعریف رهبری
.1.رهبری یعنی جریان نفوذ بر زیردستان

.2توانائی ایجاد حالتی در کارکنان که با اعتماد به نفس و علاقمندی انجام وظیفه نمایند .
.3تأثیر گذاری برافراد در انجام وظایفشان با میل و علاقه

.4پیشگامی یکنفر از اعضای سازمان که بتواند از افراد ( من ها ) ، گروه ( ما ) بسازد .


قدرت و نفوذ در مدیران و رهبران

- قدرت یعنی توانایی اعمال نفوذ در دیگران

- نفوذ یعنی تأثیر گذاری بر رفتار دیگران اعم از اینکه بطور مستقیم باشد ویا بطور غیر مستقیم انجام پذیرد .

منابع قدرت رهبران و مدیران

الف ) قدرت فردی :
• قدرت مبتنی بر مرجعیت

• قدرت مبتنی بر تخصص


ب ) قدرت سازمانی :
• قدرت قانونی
• قدرت مبتنی بر پاداش
• قدرت مبتنی بر تنبیه


مهمترین استراتژی های نفوذ در دیگران
.1استراتژی ادب و احترام
.2استراتژی ترس ، رعب و وحشت
.3استراتژی استفاده از هنر و ادبیات
.4استراتژی تبلیغات
.5استراتژی خودخواهی .


اهداف عمده کارکنان در محیط کار
.1برابری
.2موفقیت
.3همراهی و رفاقت



مدیران و رهبران باید این سه هدف را برای کارکنان محقق نمایند تا سبب ابقای آنان در سازمان شوند .

طبقه بندی نظریه های رهبری در مورد نقش آنان
.1نظریه خصوصیات رهبری
.2نظریه های موقعیتی و اقتضائی
.3نظریه مبادله ( تئوری مراوده)
.4نظریه رفتاری در مدیریت (شبکه مدیریت )

انواع به کار بردن تشویق و تنبیه در سازمانها
.1تشویق و تنبیه بطور همزمان و مساوی باشد
.2تشویق اصلاً نباشد و تنبیه زیاد باشد
.3تنبیه اصلاً نباشد و تشویق زیاد باشد
.4تنبیه زیاد باشد ولی تشویق کم باشد
.5تشویق زیاد باشد ولی تنبیه کم باشد .

وظایف مدیرمنابع انسانی

1-تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان از طریق :
•برنامه ریزی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان اعم از منابع داخل و یا خارج از سازمان
•تدوین شرح شغل و شرایط احراز مشاغل سازمان
•انتخاب و گزینش و استخدام نیروهای انسانی
•آموزش اولیه به نیروهای جدیدالاستخدام و توجیه آنان به مقررات سازمان و استقرار آنها در محل های مورد نیاز
•تأمین فرصت های اشتغال یکسان .

2- نگهداری نیروهای انسانی شامل امور مرتبط با نظام پرداخت ، نقل و انتقالات درون سازمانی ، ترفیع و جابجائی و تأمین شرایط کاری ایمن و بهداشتی از طریق موارد زیر :
طراحی سیستم های پرداخت نظیر حقوق و دستمزد و پاداش
طراحی سیستم بهداشت و ایمنی محیط کار
طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد کارکنان .

عوامل بروز حوادث کاری


الف) عوامل انسانی
عدم وجودانگیزه و نداشتن علاقه به کار
بی اطلاعی یا عدم تجربه کافی از کار
نداشتن تمرکزِ کافی در کار
احساس غرور


ب عوامل مادی ( غیر انسانی )
محل کارگاه
نوع ماشین آلات
نظم و ترتیب محل کار
طبیعت شغلی .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  • Parsa Khirolahi
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت-,-شناخت-و-بررسی-مقدماتی-هارمونیکها-,-98-اسلاید-,-pptx
پاورپوینت , شناخت و بررسی مقدماتی هارمونیکها , 98 اسلاید , pptx
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 98
حجم فایل: 1615
قیمت: 25000 تومان

بخشی از متن:
این پاورپوینت با موضوع هارمونیک ها با98 اسلاید با عناوین زیر

1- شناخت و بررسی مقدماتی هارمونیکها
1-1- کلیات
1-2- اعوجاج هارمونیکی

2- منابع تولید هارمونیک
2-1- منابع تغذیه تکفاز
2-2- مبدلهای قدرت سه فاز AC و DC
2-3- تجهیزات قوس زننده
2-4- عناصر اشباع شونده

3- اثر اعوجاج هارمونیکی بر روی عملکرد تجهیزات قدرت
3-1- اثر بر روی خازنها
3-2- اثر بر روی ترانسفورماتورها
3-3- اثر بر روی موتورها

4- پاسخ سیستم قدرت به منابع هارمونیکی
4-1- امپدانس سیستم
4-2- امپدانس خازن
4-3- تشدید موازی
4-5- اثر بار مقاومتی

5- شناسایی محل منابع هارمونیکی

6- کنترل هارمونیکها
6-1- کاهش جریانهای هارمونیکی ناشی از بارها
6-2- فیلترگذاری
6-3- اصلاح پاسخ فرکانسی سیستم
6-4- تجهیزات فیلترکردن هارمونیکها- فیلترهای اکتیو، پسیو و هیبرید
6-5- طراحی فیلترها

7- برنامه های کامپیوتری برای محاسبه هارمونیکها
7-1- مدلسازی منابع هارمونیکی
7-2- برنامه های کامپیوتری برای محاسبه هارمونیکها
7-3- قابلیت برنامه های تحلیل هارمونیکی

8- اصول و شرایط عمومی محدودکردن هارمونیکها
8-1- کلیات
8-2- عوامل تاثیر گذار بر تعیین حدود مجاز هارمونیکها
8-3- فلسفه تعیین محدودیتها

9- مقررات استاندارد حدود مجاز هارمونیکها در برخی از کشورهای جهان

10- استاندارد مجاز هارمونیکها در شبکه برق ایران

1-1 کلیات
یکی از مسائل و مشکلات مهم کیفیت برق در سیستمهای توزیع و انتقال مسئله هارمونیکها می باشد.
اعوجاجهای هارمونیکی در سیستمهای قدرت مشکلات خاصی را بدنبال دارند که عدم عملکرد مناسب تجهیزات، کاهش عمر و پایین آمدن راندمان از مهمترین آنهاست.

شرکتهای برق بایستی ضمن مانیتورینگ میزان اعوجاجهای هارمونیکی در شبکه محدودیتهایی را ارائه نمایند تا از آسیب دیدگی تجهیزات مشترکین خانگی و صنعتی جلوگیری گردد.

در اغلب مواقع، اعوجاج ولتاژ در سیستمهای انتقال کمتر از یک درصد است و هرچه به سمت مشترکین نزدیکتر می شویم، میزان اعوجاجهای هارمونیکی بیشتر می شود.


1-2 اعوجاجهای هارمونیکی
اعوجاج هارمونیکی در شبکه های قدرت ناشی از عناصر (و بارهای) غیرخطی است. جریان عنصر غیرخطی، درحالیکه ولتاژ اعمال شده به آن سینوسی است، بصورت غیر سینوسی می باشد.

هرشکل موج اعوجاجی را می توان بصورت ترکیبی از موجهای سینوسی با فرکانسهای و دامنه های مختلف نشان داد. این موجهای سینوسی که فرکانس آنها ضریب صحیحی از فرکانس اصلی (50 هرتز) باشد، هارمونیکهای مولفه اصلی می نامند. درصورتیکه فرکانس آنها ضریبی صحیح از فرکانس اصلی (50 هرتز) نباشد، هارمونیکهای میانی نامیده می شوند.

وقتی که دو نیم سیکل مثبت و منفی یک موج شبیه بهم باشند، سری فوریه فقط دارای هارمونیکهای فرد خواهد بود و در اغلب موارد شاهد حضور هارمونیکهای زوج در سیستم قدرت نیستیم.

وجود هارمونیکهای زوج در سیستم اغلب نشان دهنده اشکالی در سیستم است.

عوامل مهم تولید هارمونیکها :

- جریان مغناطیسی ترانسفورماتورها

- بارهای غیرخطی مانند دستگاههای جوشکاری

- کوره های قوس الکتریکی و القایی

- سیستمهای HVDC (انتقال برق فشار قوی DC)

- تجهیزات بکار رفته در کنترل کننده های سرعت ماشینهای الکتریکی

- تجهیزات مورد استفاده در حمل و نقل برقی مانند اتوبوسهای برقی و متروها

- اتصال نیروگاههای خورشیدی و بادی به سیستمهای توزیع

- کاربرد SVC بعنوان کنترل کننده استاتیک توان راکتیو شبکه

- صنایعی نظیر مجتمعهای شیمیایی، پتروشیمی، ذوب که نیاز به یکسوکننده های پرقدرت برای تولید برق DC مورد نیاز خود.



2-1 منابع تغذیه تکفاز
در حال حاضر بارهای تغذیه شده از طریق مبدلهای الکترونیک قدرت مهمترین بارهای غیرخطی را تشکیل می دهند.

ادوات الکترونیک قدرت بکار رفته در صنعت :
- محرکه های موتور با قابلیت تنظیم سرعت
- منابع تغذیه سوئیچینگ
- راه اندازی موتورهای جریان مستقیم
- شارژرها
- بالاستهای الکترونیکی
- یکسوکننده ها

ادوات الکترونیک قدرت در ساختمانهای تجاری :

- وجود تجهیزات الکترونیکی تکفاز بیشماری همچون کامپیوترهای شخصی

- تامین 40 تا 60 درصد روشنایی توسط لامپهای فلورسنت


2-1 منابع تغذیه تکفاز
منابع تغذیه تکفاز به دو گروه عمده تقسیم می شوند:

1) تکنولوژی قدیمی، کنترل ولتاژ در طرف متناوب توسط ترانسفورماتور بود تا ولتاژ را در سطح مورد نظر طرف مستقیم کاهش دهد که بدلیل وجود ترانس، هارمونیکها کاهش می یابند.



2) در تکنولوژی جدید از منابع تغذیه سوئیچینگ (تبدیل DC/DC) استفاده می کنند که مزایای آن عبارتند از وزن کم، اندازه کوچک، راندمان بالا، عدم نیاز به ترانسفورماتور و عیب عمده آنها تولید هارمونیکهای سوم جریان است که در نوترال باهم جمع می شوند.



2-2 مبدلهای قدرت سه فاز AC وDC



مبدلهای الکترونیک قدرت سه فاز برخلاف مبدلهای قدرت تکفاز دارای هارمونیک سوم نیستند و به دو دسته محرکه های AC و DC تقسیم می شوند.



1) محرکه های DC : یکسوسازی تنها عمل مورد نیاز در محرکه های DC است. اغلب محرکه های DC از یکسو کننده های 6 پالسه و محرکه های بزرگتر از یکسوکننده های 12 پالسه استفاده می کنند.



درایوهای 6 پالسه هارمونیکهای 5 و 7 بالاتر و درایوهای 12 پالسه هارمونیکهای 111 و 13 قابل ملاحظه ای دارند.



2) محرکه های AC :



در محرکه های AC از خروجی یکسوکننده برای تولید ولتاژ AC استفاده می شود که این ولتاژ با فرکانس قابل تنظیم برای تغذیه موتورها بکار می رود. اینوترها به دو دسته اینورتر ولتاژ (VSI) و اینورتر جریان (CSI) تقسیم می شوند.



2-3 تجهیزات قوس زننده

این دسته شامل کوره های قوس الکتریکی، دستگاههای جوشکاری، لامپهای روشنایی (فلورسنت، بخار سدیم، بخار جیوه) با بالاست مغناطیسی است.
مشخصه ولتاژ- جریان قوسهای الکتریکی غیرخطی می باشد. بدنبال جرقه زدن، جریان قوس افزایش و ولتاژ آن کاهش می یابد و مقدار جریان توسط امپدانس سیستم محدود می شود.


کوره های قوس الکتریکی بعنوان منبع ولتاژ هارمونیکی دارای جریان متداول بیش از 60 کیلو آمپر بوده و امپدانس محدود کننده آنها شامل کابل و سیمهای رابط، امپدانس سیستم و ترانسفورمر است.


2-4 عناصر اشباع شونده
ترانسفورماتورها و موتورها بدلیل دارا بودن هسته فولادی در دسته تجهیزات فوق قرار می گیرند.


هارمونیکها در این تجهیزات بدلیل مشخصه مغناطیس کنندگی غیرخطی آهن تولید می شوند.


گرچه جریان تحریک ترانسفورمر دارای هارمونیک زیادی در سطوح ولتاژ کاری است ولی این میزان در حدود 1% جریان بار کامل است و مانند وسایل قوس زننده دارای هارمونیکی در حدود 20% بار نامی نیستند.



آثار سوء هارمونیکها بر سیستم قدرت و تجهیزات آن



- شکست عایقی بانکهای خازنی و افزایش جریان و توان راکتیو آنها

- افزایش تلفات اهمی و تلفات اضافی در هسته و ایجاد حرارت اضافی در ترانسها و موتورها

- افزایش تلفات در کابلها و خطوط هوایی و کاهش میزان بارگذاری آنها

- شکست عایقی کابلها

- عملکرد نامناسب و پاسخ اشتباه رله ها

- ایجاد خطا در دستگاه های اندازه گیری

- ایجاد نویز و تداخل با سیستمهای مخابراتی و PLC

و ....

3-1 اثر بر خازنها
اصولاً خازنها در معرض دو نوع هارمونیکهای 5 و 7 می باشند.

اغتشاش 4 درصدی هارمونیک پنجم و 3 درصدی هارمونیک هفتم باعث می گردد 20 درصد هارمونیک پنجم جریان و 21 درصد هارمونیک هفتم جریان را بدنبال دارد.



3-2 اثر بر ترانسها
بعنوان یک قاعده عمومی، ترانسی که اعوجاج جریان در آن بیش از 5% باشد، توان نامی آن کاهش می یابد.
موارد مختلف ناشی از هارمونیکهای جریان بار که باعث افزایش دمای ترانسفورماتور می گردد عبارتند از:
- افزایش جریان مجاز به بیشتر از حد مجاز
- تلفات ناشی از جریانهای گردابی
- افزایش تلفات هسته ناشی از هارمونیکها

3-3 اثر بر موتورها
موتورها در مقابل اعوجاج هارمونیکی ولتاژ ضربه پذیر می باشند. اعوجاج هارمونیکی ولتاژ در ترمینالهای خروجی موتور موجب ایجاد فلوهای هارمونیکی در داخل موتور می گردد

اثر هارمونیکها روی روتور شبیه به اثر جریان توالی منفی در فرکانس اصلی است.

4-1 امپدانس سیستم
در فرکانس اصلی (50 هرتز) سیستمهای قدرت اصولاً بصورت اندکتیو ند.
در مطالعات هارمونیکی سیستم قدرت، این فرض که مقاومت سیستم تا فرکانس کمتر از مرتبه 9 تغییر زیادی نمی کند، قابل قبول است.

برای کابلها و خطوط با در نظر گرفتن اثر پوستی، مقاومت بصورت تقریبی با مربع فرکانس تغییر می کند.

مقاومت معادل ترانسهای بزرگ بدلیل تلفات جریان گردابی متناسب با فرکانس افزایش می یابد.

در ولتاژهای پایین وجه غالب راکتانس معادل سیستم ناشی از امپدانس ترانسها است (در حدود 90%)


4-2 امپدانس خازن
خازنهای موازی که برای تصحیح ضریب توان بکار می روند، در فرکانسهای مختلف امپدانس سیستم را شدیداً تحت تاثیر قرار می دهند.

خازنها خود عامل تولید هارمونیک نیستند ولی اعوجاج هارمونیکی گاهی اوقات بدلیل حضور خازنها تشدید می شود.

درحالیکه راکتانس اندکتیو با افزایش فرکانس و متناسب با آن افزایش می یابد، راکتانس خازن متناسب با فرکانس کاهش می یابد.

4-3 تشدید موازی

مدارهای شامل سلف و خازن دارای چندین فرکانس طبیعی هستند که هنگامیکه یکی از این فرکانسها برابر فرکانس سیستم قدرت گردد، پدیده تشدید بوجود می آید و جریان و ولتاژ در آن فرکانس مقدار بالایی را خواهد داشت.

4-4 اثر بار مقاومتی

میزان میرایی ایجاد شده توسط مقاومت یا بارهای مقاومتی در سیستم قدرت باعث کاهش ولتاژ و جریان در حالت تشدید می گردد بطوریکه تنها افزایش 10% بار مقاومتی تاثیر بسزایی در کاهش پیک امپدانس سیستم دارد.

اگر طول خط یا کابلهای بین شینه خازنی و نزدیکترین ترانسفورمر زیاد باشد، بدلیل افزایش مقاومت سیستم ناشی از کابلها و خطوط، پدیده تشدید اثر نامطلوب کمتری را ایجاد می کند.

بدترین شرایط تشدید زمانی است که خازنها در پستهای توزیع اصلی یا پستهای واحدهای صنعتی باشند که در این حالت امپدانس ترانسفورماتور وجه غالب را داشته و نسبت X/R بالاست، لذا مقاومت نسبی کم شده و پیک امپدانس تشدید موازی تیزتر و این پدیده خرابی خازنها، ترانسها و سایر تجهیزات را در پی دارد.



کارهای اصلی در شناسایی محل منابع هارمونیکی:

1- نصب تجهیزات اندازه گیری کیفیت توان

2- قطع و وصل تک تک بارها

2- مانیتورینگ سیستم

3- بررسی نتایج اندازه گیری ها و تحلیل وضعیت شبکه


مدت زمان لازم برای اندازه گیری هارمونیک :
کل مدت زمان اندازه گیری برابر یک هفته میباشد.
بازه های زمانی اندازه گیری :
بازه زمانی بسیار کوتاه مدت : برابر با 3 ثانیه
بازه زمانی کوتاه مدت : برابر با 10دقیقه

شاخص هارمونیک شینه :


- حداکثر هارمونیک اندازه گیری شده در بازه زمانی کوتاه مدت



- احتمال تجمعی 95 درصد هارمونیک اندازه گیری شده در بازه زمانی بسیار کوتاه مدت



(از میان دو مقدار فوق مقدار بزرگتر به عنوان شاخص شینه انتخاب میشود.)


مکانهای اندازه گیری

در پستهای فوق توزیع و انتقال : دو بار در سال

- در پستهای توزیع :

یک بار در سال ( پستهای با مشترکین هارمونیک زا)

- در صورت شکایت مشترکین

6-1کاهش جریان هارمونیکی ناشی از بارها
راهکارهای کاهش هارمونیک در منابع مختلف تولید هارمونیک شبکه :

- کاهش ولتاژ اعمالی به ترانس برای خارج شدن از ناحیه اشباع مغناطیسی و تولید هارمونیک کمتر
- اضافه نمودن یک راکتور (سلف) سری در خط DC تغذیه کننده محرکه های AC


- تبدیل مبدلهای 6 پالسه به 12 پالسه برای کاهش 90% هارمونیکهای 5 و 7


- استفاده از ترانسهای مثلث برای انتشار هارمونیکهای مضرب 3 بارها به شبکه


- استفاده از ترانسهای زیگزاگ و زمین کرد آنها برای انتقال هارمونیکهای مضرب 3 به زمین



6-2 فیلترگذاری
فیلترهای موازی با اتصال کوتاه کردن جریان هارمونیکی تا حد امکان اعوجاج را کاهش می دهند. این روش معمولترین نوع فیلترگذاری بوده و بدلیل مسائل اقتصادی بیشتر ترجیح داده می شود.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  • Parsa Khirolahi
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت-,-مدیریت-منابع-انسانی-,-51-اسلاید-,-pptx
پاورپوینت , مدیریت منابع انسانی , 51 اسلاید , pptx
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 321
قیمت: 18000 تومان

بخشی از متن:
این پاورپوینت با موضوع مدیریت منابع انسانی با 51 اسلاید با عناوین زیر
üمفاهیم ،کلیاتی در مورد مدیریت و رهبری
علل اهمیت منابع انسانی در آغاز قرن 21
انگیزه ها و انتظارات کارکنان
آشنایی با انواع سبک های مدیریت و رهبری
مدیریت بر منابع انسانی سازمان
همراه با Work Shop و

تعریف مدیریت
.1هنر انجام کار با و به وسیله دیگران

.2روش استفاده بهینه از ابزار و منابع سازمان برای رسیدن به اهداف سازمانی

.3فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی ( در برنامه ریزی ، سازماندهی ، بسیج منابع و امکانات ، هدایت و کنترل ) که برای دستیابی به اهداف سازمانی و براساس نظام ارزشی مورد قبول جامعه صورت می گیرد .

تعریف سازمان
مجموعه چند سیستم به هم پیوسته که در تعامل با همدیگر و برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده فعالیت می کنند


سازمان نهادی است اجتماعی و هدف دار که دارای ساختار مشخص و معین بوده و ضمن فعالیت قانونمند و هماهنگ برای امورات داخلی ، با محیط خارجی خود نیز در ارتباط است .

ویژگیهای سازمان های امروزی

.1.رقابت های روزافزون جهانی
2.تغییر نگرش به نیروی انسانی و انگیزه های آنان
3.سرعت انعطاف در ارائه کالا و خدمات
4 .استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات
.5.تغییر ساختارها و طراحی مجدد مشاغل
6.لزوم ایجاد کارآفرینی ، خلاقیت ، و نوآوری در سازمان
7تحول در فرهنگ های سازمانی .

فرهنگ سازمانی

عبارتست از مجموعه نگرشها ، هنجارها ، رفتارها ، و اعتقادات مشترک کارکنان در معیارها و ارزشهای شناخته شده در سازمان .


عوامل مؤثر در ایجاد فرهنگ سازمانی

دیدگاههای بنیانگذاران ، مؤسسان ، ومدیران ارشد سازمان
فرهنگ ملی ، محلی ،بومی ،و نظام ارزشی موجود در جامعه ، نظیر شعائر ، آداب ورسوم و نمادهای فیزیکی
عوامل مختلف اثرگذار ازقبیل جریانات سیاسی ، تاریخی ، اقتصادی ، اجتماعی ، و . . .
میزان مراودات اجتماعی و تعامل کارکنان با یکدیگر .
تعریف رهبری
.1.رهبری یعنی جریان نفوذ بر زیردستان

.2توانائی ایجاد حالتی در کارکنان که با اعتماد به نفس و علاقمندی انجام وظیفه نمایند .
.3تأثیر گذاری برافراد در انجام وظایفشان با میل و علاقه

.4پیشگامی یکنفر از اعضای سازمان که بتواند از افراد ( من ها ) ، گروه ( ما ) بسازد .


قدرت و نفوذ در مدیران و رهبران

- قدرت یعنی توانایی اعمال نفوذ در دیگران

- نفوذ یعنی تأثیر گذاری بر رفتار دیگران اعم از اینکه بطور مستقیم باشد ویا بطور غیر مستقیم انجام پذیرد .

منابع قدرت رهبران و مدیران

الف ) قدرت فردی :
• قدرت مبتنی بر مرجعیت

• قدرت مبتنی بر تخصص


ب ) قدرت سازمانی :
• قدرت قانونی
• قدرت مبتنی بر پاداش
• قدرت مبتنی بر تنبیه


مهمترین استراتژی های نفوذ در دیگران
.1استراتژی ادب و احترام
.2استراتژی ترس ، رعب و وحشت
.3استراتژی استفاده از هنر و ادبیات
.4استراتژی تبلیغات
.5استراتژی خودخواهی .


اهداف عمده کارکنان در محیط کار
.1برابری
.2موفقیت
.3همراهی و رفاقت



مدیران و رهبران باید این سه هدف را برای کارکنان محقق نمایند تا سبب ابقای آنان در سازمان شوند .

طبقه بندی نظریه های رهبری در مورد نقش آنان
.1نظریه خصوصیات رهبری
.2نظریه های موقعیتی و اقتضائی
.3نظریه مبادله ( تئوری مراوده)
.4نظریه رفتاری در مدیریت (شبکه مدیریت )

انواع به کار بردن تشویق و تنبیه در سازمانها
.1تشویق و تنبیه بطور همزمان و مساوی باشد
.2تشویق اصلاً نباشد و تنبیه زیاد باشد
.3تنبیه اصلاً نباشد و تشویق زیاد باشد
.4تنبیه زیاد باشد ولی تشویق کم باشد
.5تشویق زیاد باشد ولی تنبیه کم باشد .

وظایف مدیرمنابع انسانی

1-تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان از طریق :
•برنامه ریزی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان اعم از منابع داخل و یا خارج از سازمان
•تدوین شرح شغل و شرایط احراز مشاغل سازمان
•انتخاب و گزینش و استخدام نیروهای انسانی
•آموزش اولیه به نیروهای جدیدالاستخدام و توجیه آنان به مقررات سازمان و استقرار آنها در محل های مورد نیاز
•تأمین فرصت های اشتغال یکسان .

2- نگهداری نیروهای انسانی شامل امور مرتبط با نظام پرداخت ، نقل و انتقالات درون سازمانی ، ترفیع و جابجائی و تأمین شرایط کاری ایمن و بهداشتی از طریق موارد زیر :
طراحی سیستم های پرداخت نظیر حقوق و دستمزد و پاداش
طراحی سیستم بهداشت و ایمنی محیط کار
طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد کارکنان .

عوامل بروز حوادث کاری


الف) عوامل انسانی
عدم وجودانگیزه و نداشتن علاقه به کار
بی اطلاعی یا عدم تجربه کافی از کار
نداشتن تمرکزِ کافی در کار
احساس غرور


ب عوامل مادی ( غیر انسانی )
محل کارگاه
نوع ماشین آلات
نظم و ترتیب محل کار
طبیعت شغلی .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  • Parsa Khirolahi