پارسا فایل

فروشگاه پاورپینت پایان نامه مقاله تحقیق پروژه کارآموزی کاروفناری نمونه سوال

پارسا فایل

فروشگاه پاورپینت پایان نامه مقاله تحقیق پروژه کارآموزی کاروفناری نمونه سوال

پاورپینت پایان نامه مقاله تحقیق پروژه کارآموزی کاروفناری نمونه سوال

  • ۰
  • ۰


مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-در-مورد-اثربخشی-و-اثربخشی-سازمان-فصل-دوم-
مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد اثربخشی و اثربخشی سازمان(فصل دوم)
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 39
قیمت: 15500 تومان

بخشی از متن:
فهرست مطالب
اثربخشی 2
عوامل مؤثر بر اثربخشی 3
رویکردهای اثربخشی 4
ابعاد اثربخشی 7
معیارها و مقیاس‌های اثربخشی سازمانی 7
مدل‌های اثربخشی سازمانی 10
1- مدل هدف 11
2- مدل سیستمی 12
3- مدل ذی‌نفعان استراتژیک 13
4- مدل ارزش‌های رقابتی 15
5- مدل عدم اثربخشی 17
منابع 19-17

اثربخشی
اثربخشی سازمانی سؤال اصلی و نهایی در هر تجزیه و تحلیل آورده و میگویند: اثربخشی سازمانی اگرچه معما است ولی مفهوم و سنجش آنهمه پیچیدگی و ابهام، موضوع اساسی در تجزیه و تحلیل سازمانی است. اثربخشی هم در رأس تحقیقات سازمانی است و هم بسیار عمیق و بیپایان است. هدف از ایجاد سازمان دستیابی به اهداف از طریق اثربخشی است که در این زمینه باور این است که سازمانها به این منظور به وجود آمدهاند (ریچارد وو هال ، 1989 به نقل از احمدی و همکاران، ١٣٩٢). در مورد اثربخشی تعاریف زیادی وجود دارد در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم. اثربخشی عبارت است از درجه همخوانی نتایج عملی سازمانی با نتایج مورد انتظار (هوی و میسکل،1392). درجه یا میزانی که سازمان به هدفهای موردنظر نزدیک میشود (دفت، ١٣90). اثربخشی شامل وسایل و امکانات )فرایندها( توجه نموده و هم به نتایج حاصله (رابینز، 1390). وضعیتی که سازمان موردنظر منابع را به میزان محدود مصرف کند و قادر باشد به اهداف با توجه به معیارهای تعیینشده دست یابد (هادگ و آنتونی ، 1998). میزان هم خوانی دست آورد های سازمان با دست آورد های موردنظر (فیدلر و چمرز،١٣9١) اثربخشی یعنی انجام دادن کارهای درست بهگونهای که تمرکز و تأکید بر دست آوردها است که زمانی به دست میآید که سازمان به هدفهای خود برسد (هرسی و بلانچارد، 1390).
رای سنجش اثربخشی سازمان میتوان از معیارهای متعددی بهره جست. ازجمله میتوان به بهرهوری، سود، کیفیت، رشد، میزان غیبت جابجایی در کار، رضایت شغلی، انگیزش، روحیه، کنترل (مدیریت)، انسجام مدیریت تعارض، انعطافپذیری، برنامهریزی (هدفگذاری)، نهادینه کردن اهداف سازمانی، مهارتهای ارتباطی، سازگاری نقش و هنجار، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، بهرهبرداری از محیط، ساختار، ثبات، تأکید بر آموزش و توسعه (میر سپاسی، 1384). اثربخشی کلی، مشارکت، انسجام/ تعارض، ارزش منابع انسانی، حوادث و اتفاقات، کاربرد محیط، اجماع و توالی اهداف، آمادگی و استعداد، مهارتهای وظیفهای مدیریت، بازگشت سرمایه و... اشاره داشت (رابنیز ، 1990).

عوامل مؤثر بر اثربخشی
عوامل مؤثر بر اثربخشی را از دیدگاههای دیگری بررسی کردند که میتوان به جایزه بهبود کیفیت در ژاپن که جایزه دمینگ نام دارد اشاره کرد. این جایزه در سال ١٩٥١توسط انجمن مهندسین و دانشمندان ژاپن بهپاس قدردانی از خدمات دکتر ادوارد دمینگ در کنترل کیفیت و تحت تأثیر نظرها و عقاید وی طرحریزی و پیشنهاد گردید (کریس هاکز ، 2007). که مفاهیم کلیدی مانند مشتریگرایی، نگرش سیستمی، بهبود مستمر، مسئولیتپذیری عمومی ایمنی و قابلاطمینان کنترل فرایند آماری و فرایند گرایی را شامل یا جایزه کیفیت ملی مالکوم, میشود (بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ، 2010). بالدریج که در سال ١٩٨٧میلادی در سنای ایالاتمتحده آمریکا تصویب شد جایزهای سالانه است که به سازمانهایی که در جهت کسب تعالی گام برداشتهاند اهدا میشود که شامل رهبری، برنامهریزی استراتژیک، تمرکز بر مشتری، مدیریت دانش، تمرکز بر نیروی کار، مدیریت فرایند و نتایج است (کانتی ، 2007).
.
.
.رویکردهای اثربخشی
اثربخشی بهطورکلی دارای رویکردهای گوناگون است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.
1- رویکرد دستیابی به هدف(بر اساس برون داد سازمانی): در این رویکرد اثربخشی سازمانی عمدتاً با نیل به یک یا چند هدف ویژه تعریف میکند و بهطور گسترده در اکثر سازمانها مورداستفاده قرار میگیرد و کارکنان در این
رویکرد به دنبال سود، کارایی و بهرهوری میگردند(شیوا و دامودار ، 2012). در اجرای این روش میزان پیشرفت در جهت تأمین هدفها، اندازهگیری میشود (دفت، 1392).
.
.
.
.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  • ۹۸/۰۴/۲۰
  • Parsa Khirolahi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی